Bejelentkezés



Szavazás

Tanítanál a tanportal.hu virtuális tantermében?

Igen - 68.5%
Nem - 15.1%
Szeretnék, de még nem vagyok elég felkészült - 16.4%

Kártyás fizetés szolgáltatója:

Kártyás fizetés szolgáltatója

Elfogadott kártyák:

magántanár kereső

tanfolyam kereső

diák kereső

A jó pedagógus legfőbb ismérvei, avagy mi alapján válasszunk magántanárt?

A tanárok tevékenységét többnyire szabályozza az adott oktatási intézmény, mely jó esetben garancia arra, hogy a pedagógus a lehető legmagasabb értékeknek megfelelően, az iskola felügyelete alatt, azzal együttműködve, jól végzi a munkáját. Azonban napjainkban egyre népszerűbbek a magánúton történő tanulási formák, melyek ugyanolyan, esetleg még erőteljesebb hatással vannak a diákokra. Itt a tanuló és a tanár kapcsolata jóval erősebb, a diáktól például nagyobb figyelmet igényel, mint az iskolai keretek között történő oktatás. A magántanárok legalább olyan nagy felelősséggel tartoznak a diákoknak, és/vagy a szülőknek, mint az iskolai rendszeren belül tevékenykedő kollégáik.

Az alábbiakban röviden összegyűjtöttük a jó magántanár legfőbb ismérveit, hogy megkönnyítsük a választást, és felhívjuk a legfontosabb pontokra a figyelmet.

1. Szakértelem: legyen szakmailag és pedagógiailag egyaránt felkészült!
Az első és legfontosabb szempont a szakértelem. Tapasztalatok alapján többnyire elmondható, hogy a pedagógusok az adott szakterületükön felkészültek. Azonban, talán sokan találkoztak olyan oktatóval, aki a szakmájában kiváló volt, viszont pedagógiai érzékkel egyáltalán nem rendelkezett. Sajnos nem elég, ha valaki az adott szakterületen remekel, azt a tudást megfelelő módszerekkel tovább is kell tudnia adni, tisztában kell lennie például azzal, hogy az egyes tanulókat milyen módszerekkel lehet motiválni, tanulásukat elősegíteni úgy, hogy lelkileg ne sérüljenek meg.

2. Szimpátia: a tanulási hatékonyság növelése szempontjából fontos, hogy kedveljük az oktatót
Amennyiben olyan szerencsések vagyunk, hogy magántanárral tanulhatunk, akkor érdemes olyan pedagógust választanunk, aki emberileg is szimpatikus számunkra, ugyanis így sokkal eredményesebbek lehetünk az adott tantárgyban. Ha szülőként választunk pedagógust, akkor érdemes a gyermek véleményét is kikérni arról, hogy szívesen tanulna-e az adott a pedagógussal. Biztosan mindenki tapasztalta már, hogy azon tanárok tárgyait sokkal jobban szerette – és ezért többnyire eredményesebb is volt belőle -, amely tanárt emberileg is tisztelni tudta, szimpatikus volt számára, mint azokat a tantárgyakat, melyek oktatói ellenszenvesek voltak neki.

3. Motiváltság: legyen elszánt, tudjon fegyelmezni és hatékonyan kommunikálni!
A fenti két pont megléte után elengedhetetlen az, hogy a pedagógus kellően tudjon motiválni, és rátermett legyen. Várja el a tanulótól a rendszeres felkészülést, ellenőrizze, számon kérje és indokolt esetben megfelelően jutalmazza azt. Ez elengedhetetlen a stabil tudás megszerzéséhez, és a témában való gördülékeny továbblépéshez, folyamatos haladáshoz. Mindezek mellett egyértelműen közvetítse az elvárásait, vagyis a céljai legyenek egyértelműek a diák számára is. Ehhez elengedhetetlen a megfelelő kommunikáció alkalmazása valamint a következetesség is.

Bízunk benne, hogy a fenti szempontokat figyelembe véve mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb oktatót, akivel szívesen tanul, és egyre jobbá válik az adott tantárgyból, nyelvből.

Sok kitartást és örömöt kívánunk a tanuláshoz!


<< Vissza
2011-2016 © tanportal.hu